Üniversitemiz Sağlık Bilimleri Enstitüsü tarafından düzenlenen “Salı Konferansları” dizisi kapsamında, “Gıda Okuryazarlığı” adlı etkinlik çevrim içi olarak düzenlendi. Moderatörlüğünü Sağlık Bilimleri Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. A. Gülçin Sağdıçoğlu Celep’in yaptığı programda konuşmacı olarak Tarım ve Orman Bakanlığı Hayvan Sağlığı Gıda ve Yem Araştırmaları Daire Başkanlığı Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğü Öğretim Üyesi Doç. Dr. İlkem Demirkesen Mert yer aldı. Konferansa, akademisyenler ve öğrenciler katıldı.
Programın açılış konuşmasını yapan moderatör Sağlık Bilimleri Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. A. Gülçin Sağdıçoğlu Celep, konferansı verecek olan Doç. Dr. İlkem Demirkesen Mert hakkında bilgiler verdi. Gıda okuryazarlığı konusunun çağımız için son derece önemli olduğunu ifade eden Sağlık Bilimleri Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. A. Gülçin Sağdıçoğlu Celep, etkinliğin düzenlenmesinde emeği geçen herkese teşekkür ederek sözlerini tamamladı.
Sağlık Bilimleri Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. A. Gülçin Sağdıçoğlu Celep’ten sonra söz alan Tarım ve Orman Bakanlığı Hayvan Sağlığı Gıda ve Yem Araştırmaları Daire Başkanlığı Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğü Öğretim Üyesi Doç. Dr. İlkem Demirkesen Mert, “Gıda Okuryazarlığı” başlıklı sunumunu yaptı.
Sürdürülebilir gıda kavramının 2010 yılında birbirinden tamamen farklı iki bakış açısının birleştirilmesiyle tanımlandığını söyleyen Doç. Dr. İlkem Demirkesen Mert, “Beslenme perspektifi sağlık sonuçlarıyla kolaylıkla ilişkilendirilebilir. Küresel sürdürülebilirlik perspektifini doğrudan analiz etmek daha zordur” diye konuştu.
Konuşmasında dünya ve ülke nüfusunun artmaya devam ettiğini anlatan Tarım ve Orman Bakanlığı Hayvan Sağlığı Gıda ve Yem Araştırmaları Daire Başkanlığı Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğü Öğretim Üyesi Doç. Dr. İlkem Demirkesen Mert, etkinliğin düzenlenmesinde emeği geçenlere teşekkür ederek sözlerini tamamladı.
Konferans, soru-cevap kısmının ardından sona erdi.
Rektörümüz Prof. Dr. Uğur Ünal, Aşure Günü Etkinliğine Katıldı
16. Uluslararası “IEOM” Konferansı Üniversitemiz Ev Sahipliğinde Gerçekleşiyor
Hizmet İçi Eğitim Programı: “Trafik Güvenliği Eğitimi”
Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü Kuruluşunun 20. Yılını Kutladı
Eczacılık Fakültesinin 2025-2026 Akademik Yılı Mezuniyet Töreni Gerçekleşti
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.